Er e-postmarkedsføring verdt å
bruke tid og penger på?

Hvis du gjør det riktig, kommer du så tett innpå kundene dine at du kan 10x investeringen din, selv med liten innsats.

Ja, det er tekniske systemer du må sette deg inn i, og du vet muligens ikke hvor du skal begynne. Du føler deg kanskje litt “lost”? Når du endelig kommer i gang, dukker det opp andre utfordringer.

 Så hva om...

  • Du hadde en plan for hva du skal gjøre når.
  • Du vet hva du skal skrive om fordi du har laget denne planen.
  • Ting skjer automatisk fordi du har satt ting i system.
  • Du slipper å tenke på at du skulle ha sendt ut den ene e-posten.
  • Medlemmene dine åpner og klikker på linkene dine i e-postene dine


Da ville du ha hatt mer tid til å gjøre det du elsker!

Jeg jobber kun med
e-postmarkedsføring

Hei, jeg heter Ken Westgaard og jeg elsker å bruke Drip, dette er mitt spesialfelt. Det er en enorm fordel istedenfor å bruke noen som jobber med generell digital markedsføring, eller et større byrå som ikke har fokus på e-postmarkedsføring. Som oftest er det noe ekstra de KAN tilby, og da gjerne i form av noe så enkelt som et nyhetsbrev.

Det blir litt som om du skal ha en fotograf til å ta bilder av din nyfødte. Ville du ha gått for en fotograf som tar bilder av bryllup, portretter, kjæledyr, bedriftsfotografering, osv. ELLER ville du ha gått for noen som bare tar bilder av nyfødte?

Den siste ville jeg tro, eller hva?

Og det samme gjelder advokater, leger, osv. Du velger den som har dyp innsikt innenfor det feltet som du trenger hjelp med.

Hvis e-postmarkedsføring er så essensielt for bedriften din og videre vekst, tenk hvordan situasjonen din vil være om du velger å ikke gjøre noe mer enn hva du gjør per i dag?

Men funker det?

Man hører stadig vekk noen rope om at e-postmarkedsføring ikke fungerer eller at det er bare spam. Og hvorfor sier de det tror du? Fordi de enten ikke har prøvd det selv eller at de ikke har fått det til.

Men du er annerledes, er du ikke det? ;) Du ser litt annerledes på det og vet at det kan fungere, bare man gjør det riktig.


La meg illustrere noe jeg gjorde for en kunde. De har en fin e-postliste med cirka 1300+ medlemmer og av de er det vel 250-300 kjøpende kunder. Resten på denne listen er relativt kalde, på den måten at de ikke har fått noen særlig mailer bortsett fra et tilbud her og der.

Så vi satte opp en kampanje som skulle kjøres mot potensielle kunder via Facebook Ads og mot den eksisterende e-postlisten. Den ble bare kjørt noen få dager og vi hadde altfor kort tid til å få satt sammen dette på en skikkelig måte, men NO PAIN, NO GAIN! :D

Så forventningene til resultatet av denne kampanjen var ikke så høye basert på hva man rakk å sette sammen.

Så hva ble resultatet spør du? ;) 

Ingen som kom fra Facebook Ads ble kunder, men vi fikk de til å registrere seg på e-postlisten (WIN), så de kan pleies videre. Men hva med den kalde listen? Joda, der fikk de faktisk 5 nye kunder som vil over tid generere kr 50.000,-!


Altså med så liten innsats så klarte vi allikevel å hente inn en ROI som ga nesten 10 ganger mer igjen. (MAJOR WIN!)

Tenk hva man kan få til ved å sette av litt tid og planlegging?!

Selg mer med
Email Marketing Automation

Bli med på 5-dagers e-postkurs og lær mer om hvordan du kan følge opp, fokusere på én ting, automatisere, segmentere, personalisere og selge mer med e-postmarkedsføringen din.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.