Gjennomgang av 2017 og planer for 2018

2017 har vært året hvor jeg desidert har tjent minst på bedriften min.

Hæ?! Åssen går det an?

Haha, I know...høres jo helt absurd ut, ikke sant?

Men når det er sagt, så var ikke intensjonen min dette året å tjene mest mulig heller.

Faktumet er, for de av dere som ikke vet det, så har jeg to (2) jobber ved siden Epost Lab. Min hovedinntekt kommer fra Bilfoto og bi-inntekten kommer fra en nattevakt jobb i kommunen. På toppen av dette kommer da Epost Lab + familien i tillegg.

Så jeg lider ingen nød, tvert imot. Jeg står sterkere fordi jeg kan da sakte men sikkert jobbe meg fremover, og takke nei til de jobbene som jeg selv mener ikke passer meg og mine verdier.

Men hvorfor har jeg ikke vært opptatt av å tjene penger på Epost Lab i 2017?

Jeg skal gå tilbake til da Epost Lab begynte å se lyset, og det var i midten av oktober 2016. Frem til da hadde jeg...

Les mer.....

Hva er det som gjør Drip så bra?!

Det er en jungel der ute og det kan være vanskelig å vite hvem man skal velge for å bygge e-postlisten din.

Hvis jeg skulle ha begynt å ramse opp alle som programmene som gjør dette hadde det blitt en laaaaang og kjedelig liste.

Show form

 

Jeg har vært igjennom et par selv som f.eks. Mailchimp, Campaign Monitor, Drip, ConvertKit og tilbake til Drip igjen.

Så som du skjønner falt det endelige valget på Drip.

Når det er sagt så kan det hende at dine behov er annerledes enn mine og jeg kommer ikke til å si at du MÅ velge Drip fordi det er beste som finnes. ;)

Men Drip er det beste som finnes, haha! :D

Neida. Du må finne ut av om det passer for deg, så jeg vil heller fortelle deg om noen av grunnen til hvorfor jeg valgte Drip.

Forresten hvis du vil teste ut Drip kan gjøre det helt gratis. De har en gratis plan for opp til 100 medlemmer på e-postlisten din, så du fint kan...

Les mer.....

Hvorfor jeg valgte Drip og ikke Mailchimp, Campaign Monitor eller ConvertKit

Uncategorized

Ikke alle har behov for det samme og da er jammen meg godt man har litt å velge imellom.

Men noen ganger kan det jo bli litt for mye av det gode også.

Ikke minst så blir det vanskeligere å velge det som er riktig for deg.

Og det som er riktig for deg, er ikke nødvendigvis riktig for meg.

Jeg testet ut Mailchimp for noen år tilbake da jeg så smått begynte å bygge meg en e-postliste og skulle begynne og sende ut nyhetsbrev.

Nå er ikke jeg noe fan av nyhetsbrev...lenger, hvorfor forklarer jeg litt om i denne videoen.

Men for en nybegynner så var det ikke enkelt å sette seg inn i Mailchimp, i hvert fall ikke den gangen. Men det jeg skulle gjøre var jo ikke akkurat så himla komplisert, så jeg fikk til sette alt sammen opp og lagt til en enkelt sign-up boks, helt nederst på websiden. Med den klassiske CTA (Call-To-Action) “Meld deg på mitt nyhetsbrev”......

Les mer.....

Skriv bedre drip kampanjer med PASOP-metoden

Klar for å planlegge en drip kampanje, også kjent som automatisert e-post sekvens?

Hvis du ønsker å sende ut e-poster for å engasjere medlemmer via e-post, må du også skrive bra innhold. «Fra» feltet og «Emne» feltet kan bare hjelpe deg med å få mottakeren til å åpne e-posten. Etter dette kommer innhold. Jeg vil vise deg 2 trinn for å finne ut hvordan du skal skrive dine drip kampanjer. Når jeg skal planlegge en drip kampanje for meg selv eller en kunde, gjør jeg det vanligvis på denne måten:

  1. Start med å dele din kunnskap. Lær mottakeren om emne ditt.
  2. Bruk PASOP for å selge.
Bonus: Last ned worksheet-en for PASOP-metoden og bruk den neste gang du skal skrive en e-post til listen din.

Det kan hende at du allerede har begynt å tenke på en drip kampanje med for å lære bort kunnskapen din til publikumet...

Les mer.....

1-til-1 Regelen

Hvor mange mål bør en e-post ha?

Hva bør man forvente at emnelinjen skal gjøre? Hvor mange mennesker bør du ha i bakhodet når du skriver e-posten din? Alle disse spørsmålene kan besvares med ett enkelt tall. Det er tallet 1. Når du skriver e-poster, alt i fra nyhetsbrev til trigger basert e-post, fra salgskampanjer til transaksjonell e-post, så bør du ha tallet 1 i tankene.

  • Hver e-post du sender skal bare ha et mål
  • Hvert element i e-posten skal bare ha en oppgave
  • Hver e-post du skriver bør være skrevet som om du kommuniserer direkte med en person

Tallet 1 =

  • 1 mål
  • 1 oppgave per element
  • 1-til-1 tone og stil

Så hva betyr det egentlig?

Bonus: Last ned 8-stegs sjekklisten for 1-til-1 Regelen og bruk den neste gang du skal skrive en e-post til listen din.

La oss starte med målene for din e-post

Før du begynner å skrive et eneste ord, bør...

Les mer.....

Hva er marketing automation

Uncategorized

I denne artikkelen skal vi komme inn på hva marketing automation er, hvordan det kan gi resultater og hvilke verktøy du kan bruke. 

Hva er marketing automation

Mange tror at marketing automation handler om e-post. Det er både riktig, men også veldig feil. Det som er definisjonen er at ved hjelp av digitale maskiner, eller verktøy om du vil, så utføres oppgaver automatisk når en gitt hendelse oppstår. 

If this, then that - prinsippet.

Eksempel:
Se for deg at en person har mottatt en e-post, deretter har denne åpnet den, klikket seg videre til en bloggartikkel og lest denne.

De fleste e-postsystemer kan tolke og analysere dette, og det er gjerne den vanlige måten å måle på. Til forskjell fra ordinære verktøy, har de ekte marketing automation systemene mulighet til å analysere dypere og mye mer avansert. 

Hvis vi går tilbake til eksemplet over så kan et...

Les mer.....